torsdag 31. januar 2008

Blogger - de gode og de dårlige

En blogg kan beskrive mye. Man kan gjøre en rekke ting for å utforme sin blogg. Alle skriver forskjellig, lager den oversiktlig på sin egen måte og legger til forskjellige funksjoner. Jeg har tatt utgangspunkt i tre forskjellige blogger.

Ja, vi elsker... var den første bloggen jeg klikket innom. Den er laget av en svenske som har bodd noen år i Norge. Han skriver om det å være svensk i Norge, om ting som han mener er typisk norsk, og hva som burde vært annerledes. Siden er svært enkel, og man får god oversikt med en gang. Dette er på grunn av alle pekerene han har på siden, som viser tidligere innlegg. Det som gjør bloggen litt mer spennende er at han har satt inn bilder til hvert innlegg.

Den andre bloggen jeg var innom var Petter Solbergs. Denne bloggen var mye mer utformet enn den første. Han og teamet hans skriver om rallyen og Petter Solberg. Jeg vil nok si at denne bloggen ikke var like lineær som Ja,vi elsker.. Det er mye mer informasjon på forskjellige steder. Den er mange pekere til til nyheter, eldre blogginnlegg og andres blogger.

Den siste bloggen jeg så på var om gatemote i Oslo, som er kalt Oslostil. Selve layouten var mye mer spennende enn de andre to bloggene. Selve bloggen har ikke så mye innhold, men det er mange flere pekere som fører til andre noder. Det er ikke så veldig mye informasjon på selve bloggen, men disse pekerne veier opp det meste.

Så alt i alt vil jeg vel si at Petter Solbergs blogg var mest spennende, i og med at den var bra utformet. Men Oslostil hadde svært bra layout. Jeg synes Ja, vi elsker.. var den kjedligste, men det er et bra konsept og et spennende tema.

1 kommentar:

Ingunn sa...

Godt blogginnlegg. Du skriver sånn at man får lyst til å lese videre. Det som gjør bloggen din ekstra fin er de gode bildevalgene :)