onsdag 2. april 2008

Gammal Drøm

Sangen "Gammal Drøm" er skrevet av Bjørn Eidsvåg og ble sunget i Melodi Grand Prix i 1985. Sangen handler om det å være nervøs, at man må ut og få frisk luft for å klarne opp i tankene. Men når man har gjort det, kan man klare å gjennomføre det meste, også gamle drømmer. Jeg liker sangen kjempe godt, den er rolig og får en til å tenke..

Gammal Drøm

Nå trenger de seg på igjen,
tunge tanker som vil inn
Nå må eg ut å gå igjen,
kjenna regn, og kjenna vind
Trua mi har trange kår,
frykten er så stor
Eg trenge deg, så veien går
til huset der du bor

Du og eg har ein gammal drøm
En drøm som aldri dør
Og me skal visa heile verden
det kan bli bål av gamle glør
Og bålet skal varma og brenna
og isen skal smelta ned
Tru og håp ska me tenna for fred

Tåka demper lyset nå
Dagen er så dus
Eg kjenne at eg fryse nå
Må komma meg i hus
Du blåse liv i ovnens glør
Og smiler varmt mot meg
Og trua mi, så varm og skjør
Blir nøra opp av deg

1 kommentar:

ŘÌ$H sa...

Hey, Sangen er fin lik tankene dine. Du har en veldig fin blogg. Diktet som du og Maria har skrevet er utrolig flott. Girlpower! Haha...Fortsett sånn Eline.